سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فارس گرانترین استان کشور شد
فارس گرانترین استان کشور شد
بیما-نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری نشان می‌دهد که در سال گذشته استان فارس بیشترین هزینه را برای ساکنانش ایجاد کرده و درو واقع جایگزین تهران به عنوان گران‌ترین استان کشور شده است.
به گزارش ایسنا، براساس نتایج این طرح هزینه یک خانوار شهری در استان فارس طی سال گذشته 146 میلیون ریال برای یک سال بوده است. این درحالی است که تهران در رتبه بعدی قرار گرفته و هزینه 130.8 میلیون ریال را برای ساکنانش ایجاد کرده است.
در سال‌های 1388 و 1387 تهران با 118.9 میلیون ریال و 121.5 میلیون ریال بیشترین هزینه‌ها را برای ساکنانش داشت و عنوان گران‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داده بود.
با این وجود استان سیستان و بلوچستان همچنان کم هزینه‌ترین استان کشور طی سه سال گذشته است به طوری که هزینه یک خانوار شهری در سال گذشته برای این استان 73.9 میلیون ریال در یک سال بوده است.
نتایج این آمارگیری نشان می دهد اگرچه در سال 88 نسبت به سال قبل آن هزینه یک خانوار شهری در استان تهران بیش ازدو درصد کاهش داشته اما این تغییر در سال گذشته نسبت به سال 88 به بیش از 10 درصد افزایش رسیده است.
همچنین هزینه‌های خانوارهای شهری در استان فارس درسال گذشته و سال قبل آن 27 درصد و 25.25 درصد نسبت به سال‌های قبل خود افزایش داده است.
در استان سیستان وبلوچستان به عنوان کم هزینه‌ترین استان کشور افزایش چشمگیری در هزینه‌های سال گذشته نسبت به سال قبل آن رخ داده و افزایش 28 درصدی در هزینه‌ها ایجاد شده است.

+ نوشته شـــده در جمعه 90/10/16ساعــت 3:40 عصر تــوسط محمدرضا قابل | نظر