سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بانک ملت 2هزار میلیارد تومانی میشود
بانک ملت 2هزار میلیارد تومانی می‌شود
بیما- بانک ملت با هدف اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه، از محل سود انباشته 400 میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد تا به بانکی دو هزار میلیارد تومانی تبدیل شود.
به گزارش بیما، بانک ملت درحالی با کشف قیمت 105 تومانی هر سهم از 30 بهمن 87 به عنوان نخستین بانک دولتی و مشمول اصل 44 وارد بورس شده که قول مدیران این شرکت برای تبدیل شدن به بانکی دو هزار میلیارد تومانی درحال تحقق است. چرا که علی دیونداری مدیرعامل این بانک در جریان برگزاری نخستین مجمع سالانه بعد از حضور در بورس ،‌یکی از برنامه‌های آتی را افزایش سرمایه تا 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.
براین اساس،‌ با انتشار 4 میلیارد سهم 100 تومانی ، 400 میلیارد تومان به سرمایه کنونی هزار و 600 میلیارد تومانی بانک ملت افزوده می شود که در این صورت این بانک بعد از دو بانک 2.2 و 2.01 هزار میلیارد تومانی پاسارگاد و صادرات ، سومین بانک بزرگ بورسی خواهد شد.
این افزایش سرمایه از محل سود انباشته اعمال خواهد شد و هدف از آن اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه اعلام شده است. این در حالی است که مجمع عمومی فوق العاده بانک فوق می تواند انجام مرحله دوم و سوم افزایش سرمایه را تا سقف 320 میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت کرده و اختیار عملی کردن آنرا به مدت 2 سال به هیئت مدیره تفویض کند تا هیئت مدیره پس از اخذ مجوز از سازمان بورس نسبت به آن اقدام کند.

+ نوشته شـــده در جمعه 90/10/16ساعــت 3:40 عصر تــوسط محمدرضا قابل | نظر